Het komt regelmatig voor: particuliere en commerciële verhuurders van woningen die weigeren de borg te retourneren aan het einde van een huurcontract, terwijl er niets met een woning aan de hand is. Malafide verhuurders die de borg zien als een extra zakcentje.
Een extra 'verdienmodel'
De Woonbond: "Er zijn verhuurders die het als een extra verdienmodel zien. "We krijgen hier veel klachten over. Verhuurders proberen vaak iets te vinden waarom ze de borg niet terug zouden hoeven te betalen en hopen dan dat huurders het niet laten aankomen tot juridische procedures."
Huurders wordt aangeraden om aan het begin en einde van de huur samen met de verhuurder een inspectie te doen en de staat van het appartement vast te leggen, bijvoorbeeld met foto's. Bij een goede verhuurder of bemiddelaar is dat een standaard voorwaarde dat ook in het huurcontract is opgenomen.
Met HouseScout voorkom je deze malaise
Bij HouseScout kunt u als verhuurder en huurder ervan uit gaan dat de begininspectie, eindinspectie, borggarantie en borgbehandeling standaard wordt uitgevoerd en dat deze zaken in het huurcontract zijn opgenomen. Het is immers in het belang van alle partijen dat een woning in nette staat wordt (terug)opgeleverd en dat de borg garant staat op een speciale derdenrekening.
Dit is slechts één van de vele services die wordt uitgevoerd door HouseScout
Meer weten over bemiddeling bij verhuur van een woning en beheer?
Neem contact op via 070-2207547 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.